Ceaiul verde – De ce e bine să îl consumi?

Ceaiul verde este obținut din frunze de Camelia Sinensis și reprezintă o sursă de importantă de antioxidanți și flavonoizi. Aceștia protejează organismul de efectele nocive ale radicalilor liberi, prevenind numeroase boli cronice.

Auzim peste tot vorbindu-se despre proprietățile ceaiului verde și despre beneficiile acestuia pentru organism în cazul unui consum regulat. Astazi sintetizăm caracteristicile ceaiului verde și aflăm de ce este recomandat consumul acestei băuturi folosite de mii de ani.

Ce conține ceaiul verde?

Ceaiul verde conține: cafeină, aminoacizi, vitamina C, teină , calciu, fier, fluor, uleiuri esențiale, flavonoide și polifenoli.

ceaiul verde beneficiile ceaiului verde

Care sunt beneficiile pentru organism?

Polifenolii au cel mai important rol în conferirea efectelor benefice pentru organism. Ei protejează organismul împotriva radicalilor liberi, cum ar fi cei produși de fumul de tigară sau poluare, ajută la reglarea nivelului de colesterol, stabilizează tensiunea arterială, stimulează digestia și metabolismul și au efect de regenerare.

Datorită conținutului de polifenoli, ceaiul verde este indicat și în curele de slăbire, avand efect detoxifiant și stimuland arderea grăsimii.
S-a constat faptul că ceaiul verde are și efect anticancerigen, oprind celulele canceroase din evoluție, fără a le afecta pe cele sănătoase. De asemenea, are ca efect distrugerea bacteriilor responsabile de producerea unor intoxicații.

ceai verde dieta

Ceaiul verde conferă o stare de vitalitate, fiind un aliat de nădejde în cazul depresiilor, ajută la îmbunătățirea memoriei și la stimularea capacității de concentrare. El reduce riscul de boli cardiovasculare, reglează pulsul și nivelul tensiunii arteriale.

Ceaiul verde încetinește procesele de îmbătrânire prin conținutul de antioxidanți.

Cât ceai verde să consumăm?

Consumat regulat, în cantități moderate, ceaiul reglează organismul. Excesul de ceai verde dăunează, producând tahicardii sau insomnii prin conținutul de cofeină. Consumul nu trebuie să depășească 3 cești pe zi.

Cum se prepară?

Este foarte important modul de preparare al ceaiului verde. Pentru a se păstra toate funcțiile sale terapeutice, este recomandat să folosiți frunzede ceai, nu plicuri, pentru ca acestea din urmă au un conținut mai scăzut de antioxidanți.

Modul de preparare este prin infuzie. Folosiți aproximativ 2 grame de ceai la o ceașcă, peste care turnați apă cu o temperatură de 80-90 de grade. Frunzele sunt lăsate 1 minut, după care se scot. Veți obține astfel un ceai de culoare gălbuie. În cazul în care nu a fost infuzat corect, ceaiul verde va avea o culoare închisă și un gust amarui.